torsdag, december 08, 2005

Donaubloggen förstärker

Jag har den stora äran att presentera min nye medarbetare på Donaubloggen: Frans Josef I!

Hans meriter är sannerligen inte dåliga, nästan som mina egna faktiskt. Det finns många uppenbara likheter, eller vad sägs om det här: Jag föddes 1965, Frans 1830. Han var regent i Donaumonarkin i 68 år och jag var regent på Lilleströms högerbacksplats i 11 år. Han hade en respektingivande schnurrbart, ibland hade jag skäggstubb. Frans Josef I är visserligen död – jag lever – men allt kan inte stämma överens om det ska finnas någon trovärdighet kvar. Det är kusligt så det räcker redan.

Frans Josef I kommer blogga under namnet KAISERFRANZ och har som specialitet att dra paralleller mellan dagens toppfotboll och världshistoriska händelser. Ni kommer ofta märka att han gärna kryddar texterna med en bitter sarkasm, något som tros bottna i äktenskapliga problem eller för stor mun.

Välkommen ombord Frans. Må Habsgudarna vara med dig.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Frans är en pajas! Den sämste av alla.

7:34 em  
Anonymous Anonym said...

Usch och tvi för Kaiserfranz. Vilken hästskojare!

4:20 em  
Anonymous Anonym said...

Vadän detta? Du hast meine namn gestulit!

Und tot für Mdokwana. Kanakepack!

5:03 em  
Anonymous Anonym said...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

2:27 em  
Anonymous Anonym said...

Really amazing! Useful information. All the best.
»

3:30 em  
Anonymous Anonym said...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

8:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home