lördag, januari 20, 2007

Status

Klockan är tio i två på natten. Det är lördag. Tre män sitter och dricker starkvin i Mekelunds ridikulösa vardagsrum. De är för gamla. Tycker de. För feta. Men det säger de inte till varandra, för här håller man god min. Annars dödas man.

Jag ställde frågor till dem.

Mårten, ska du gå hem nu?
Ja. Det ska jag.

Jonas, du har spenderat sju tusen timmar solo med samma kvinna. Du älskar henne. Varför vågar du inte fråga henne?
Jag vill agera vuxet. Inte vara så lösaktig som alla andra.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hur gick det för Jonas?

6:49 em  
Anonymous Anonym said...

Han bokade upp sig och lever lyckligt med en fantastiskt kvinna som älskar honom. Jag unnar Jonas det, han är verkligen värd all framgång han kan få.

9:12 em  
Anonymous Anonym said...

Fiolerna spelar snabbt för Jonas. Efter ett rekordsnabbt äktenskap lever han nu som frånskild ungkarl och livnär sig på pizzakanter från Hepatiten. Precis vad han förtjänar.

10:29 em  
Anonymous Anonym said...

Jonas har numera bojkottat Hepatiten och äter uteslutande på Grand Hotel. Dessutom planeras värdsomseglingar samt frisering. Stora planer för framtiden med andra ord...

3:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home