fredag, december 29, 2006

Kulram

Lågkvalitativ julintervju med Mattias Laserroth.

Är du nöjd med Donaumonarkins premiärmatch, 1-1 mot Borussia Pudel?
Ja, med tanke på spelarmaterialet är jag nöjd hur det än går.

Är det någon särskild spelare du tänker på?
Den mediokre... nej jag menar KVINNOMÖRDAREN Håkan Johansen. Med en sådan i laget går man vara glad om man når något resultat över huvud taget.

Jag förstår. Vad säger du om lagets vilda festande i julhelgen?
Det är nog bäst vi inte pratar om det. Det var inte så roligt egentligen.

Jag tänker närmast på Speedy Boy.
När det gäller honom så är allt vemodigt som vanligt.

Hurdå?
Tja. Svårt att förklara. Han är som en kall kall väg som aldrig tar slut och där lyktstolparna sedan länge varit av...kopplade.

Det sägs att han krossat unga kvinnors hjärtan.
Ja det förvånar väl ingen?

Du är vag i dina formuleringar. Om jag säger såhär...
...annat var det förr! När han skrev historieprov 1999, jävlar vad han kunde fuska då! Nu är han mer som en kall kall väg genom ett tyst tyst sovande landskap.

Jonas är din granne.
Ja fast han märks knappt. Han är så tyst så pojken. Haha, ironi! Han låter som ett helt krig i Ostpreussen, eller inte i Ostpruessen. Han låter som slaget vid Jylland! Haha så låter han.

Mekelund var höstsäsongens näst mest spektakulära nyförvärv och gjorde en alltigenom usel säsong. På sistone har mest poserat på tvivelaktigt fotomaterial. Hur ser hans framtid ut i Monarkin?
Han har inte så mycket att lära egentligen, han gjorde faktiskt en bra säsong. Även om solen har enorma fläckar. Jag minns när han smugglade in sig själv på banan när vi redan var fulltaliga. Det var inte särskilt lämpligt. Men: en kulram i födelsedagspresent kanske?

Det där låter som något du själv hittat på.
Det kunde det varit om det varit det, så kunde jag hittat på det. Men nu är det så.

Kolonialisten Vogels sägs vara på gång in i klubben? Vad tror du?
En plats i administration kan nog vara bra. Det behövs visionärer som inte räds, vad heter det, offer! Människor från andra kontinenter.

Lellesson. Vem är det?

Herregud. Var ska jag börja? Jag tror ett citat passar bäst för att beskriva denna sälle man: Du kastade din kärleks röda ros i mitt vita sköte, jag håller fast i mina heta händer din kärleks röda ros som vissnar snart.

Det där var konstigt. Det sägs att du internetdejtar, hur går det?
Jag internetdejtar inte.

Berätta något snaskigt om Magnus Frnk!
Det sägs att han vid denna tidpunkt befinner sig i Sydeuropa på jakt efter slynor. Allt enligt min vän från Afrika, han du vet, centrallyrikern.

Det var otäckt sagt.
Jag längtar till våren.

Månsen och Fjelkner, lagets stjärnor var återigen bäst under hösten. Hur förklarar du deras storhet?
Arrogans, egoism och självgodhet.

Du fick sms precis. Från vem?
(lång tystnad) Jag har lovat att vara hemlig kring det men jag kan ge en ledtråd: han är svart.

Jag ser på din mobil att det var från någon som heter Anette. Ljuger du?
Mmm. Ja!

Varför?

Det ska jag berätta. När jag dör.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mediokert var ordet

10:09 em  
Anonymous Anonym said...

"Kolonialisten Vogels sägs vara på gång in i klubben? Vad tror du?
En plats i administration kan nog vara bra. Det behövs visionärer som inte räds, vad heter det, offer! Människor från andra kontinenter."

VAD I HELA HELVETET SKA DET HÄR BETYDA? Vad är ni för människor egentligen?

1:48 fm  
Anonymous Anonym said...

Usch! Inte vogels!

8:03 fm  
Anonymous Anonym said...

det var vackert men nästan för mycket att smälta. jag är nämligen den kontrollerar mattias blodsockerhalt. när han äter choklad får jag jobba.

5:11 em  
Anonymous Anonym said...

det hade varit bättre att låta de här rättegångarna fortsätta, för vidden av han brott hade blivit mer tydliga. det finns många där som inte har den synen på dödsstraff som vi har, utan tycker att det är klart han ska få smaka på den medicinen det brukar vara.

6:09 em  
Anonymous Anonym said...

VA??!?! BROTT! VAD HAR MATTIAS NU GJORT!!!???

8:13 em  
Anonymous Anonym said...

Jag vill höra med om smatterbandsnatten på Hallands nation.

8:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home