tisdag, februari 26, 2008

Nya rön om hällristningarna!


Bloggen lyckades få en intervju med den mycket välrenomerade järnåldersforskaren doktor Åskarssån från Örtofta Universitet.

-Hur tror du att man ska tolka hällristningarna?
-Yngre järnåldern tror jag allt, Lärga är gammal.
-Finns det religiösa motiv bakom?
-Du kan väl historien? lärga spelade bort allt inklusive sitt morsarv, så fick han lira holdem med djävulen. Varpå han förlorade själen sin. Då blev han odödlig, vilket kan tyckas lite olustigt ur ett humanistiskt perspektiv.
-Din kollega professor Framtidsroth hävdar att det är ett falsarium.
-Framtidsroth har bluffat förr. FÖRNEKELSE OCH LÖGN. Så lyder han eller vad fan man nu säger.
-Tack för intervjun!
-ps. lärga finished my father

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Usch jag minns senhösten -81 när Lellesson försökte få mig att hänga med på ett mindre inbördeskrig i afrika. I början var jag positiv men när han började tala om att kolka rent slavblod bakom stavröds kyrka blev jag minst sagt fundersam. Lellesson fnös åt min obeslutsamhet och lurade istället en liten tredjeklassare att hänga med i utbyte mot fyra renhudar och en mopedförgasare.

...och visst var han lömskt full vid tillfället!

Ja det var hemska tider det!

8:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home