tisdag, november 25, 2008

Update

När jag vaknade i morse kom jag ihåg vad jag just drömt om. Drömmen handlade om en man iförd fotbollsskor som helt ostört tappade balansen framför en buss. Ett par meter därifrån stod en annan man och flinade åt dråpligheten....

Men vad gör alla nuförtiden? Här följer en kort redogörelse.

Håkon Johnsen: Besudlar äldre kvinnor i Berlin och livnär sig på spritsmuggling. Lär även syssla med övervakningsprojekt i bloggform och ljusskygg svenskundervisning.

Viggo Månsen: Kamperar med pensionärer i huvudstaden och jagar femininum vid sidan av sitt journalistprojekt. Fast egentligen vet väl ingen vad som verkligen sker där uppe. Jag tror att det är fasansfullt!!

Morten Ladugård: Är inne på sin sista månad i tjackets huvudstad. Umgås med germaner och längtar efter spänning. Orörlig och olycklig.

Jonas Blundis: Slavar för speldjävulen och bjuder med besviken min in gamla flammor till sitt studenthem: "Jag träffar ju tyvärr fortfarande XXXXXXX ibland". Status quo även om han nått längre än andra.

Mattias Lagerfot: Planerar lektioner och funderar på farahädan-metoder. Lövhög eller självgrävd grop? HAHA!! Nä jag bara skojade! Jag tänker på solsken och svarta kattor och magiker som frammanar vackert brinnande monumentalbyggnader!!! Och på hestar och kor och kalvar och Mortens gamla röda bil!!! Och på Håkons vedervärdiga dragspel!!!

2008 snart slut. Det är sent på jorden.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det luktar katt. Trevligt. Mer!

6:35 em  
Anonymous Anonym said...

Minsann och dag!

Det här påminner mig väldigt väldigt mycket om när jag och Lellsson skulle skaffa gummi i Ekvatorialguine 1854. Till en början gick allt enligt planen: Vi ryckte in en liten by med musköterna i högsta hugg, jagade bort männen och kidnappade kvinnorna. Sedan var det tänkt att använda denna gisslan i byteshandel. Men såklart så ändrade sig förutsättningarna radikalt när Lellesson istället för gummi utkrävde alkohol i utbyte. De arma männen kunde inget annat göra än att förse honom med all sin sprit. Och Lellesson slösade varken med sin tid eller heder. Han log brett och sparkade på ett träd. Han skrek: NU ERA JÄVLA NEGRAR SKA NI FÅ SE PÅ ANNAT!!

Min arma själ hade aldrig sett något liknande!!

Festen slutade inte på många dagar!

12:03 em  
Anonymous Anonym said...

Oj oj oj! Vilka grejer den där Lellesson har hittat på genom åren! Jag känner honom också. Minns att vi två hittade på en del skojigt i Kairo i början av 1230-talet.

På den tiden roade vi oss med att klä oss i märkliga utstyrslar för att sedan smyga oss in i diverse harem tillhörandes lokala stormän. Där åt vi druvor och drog fräcka gags för de väna inneboende flickorna.

En gång hade vi en skojig grej på lut. Lellesson hade funnit en vackert utsirad dräkt av pärlbrokad under en gatsten. Han ville testa vad den gick för och beslöt sig för att lura vakten utanför självaste kalifens palä. När vi väl står där i våra egendomliga paltor får Lellesson syn på en låda renat.

Godnatt!

10:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home