lördag, oktober 25, 2008

En obekväm sanning

Vi som jobbar dubbel heltid här på Donuabloggen är stolta att kunna presentera vårt senaste projekt: DET STORA KLASSTESTET PART II.

100% emperi, 100% vetenskap, 100% dolda smädelser.

Trehundra procent, med andra ord. Sätt igång!

* * *

Vilken är din favoritstad?

- Rom (A)
- Wien (C)
- Los Angeles (B)
- Önneköp (D)

Vilken typ av sex gillar du?
- Förnedring!(C)
- Missionären. Och kanske doggy när jag druckit vin. (A)
- Titta på porr. På VHS. (D)
- Alla möjliga ställningar. Jag testar mig fram. (B)

Ditt senaste impulsköp?
- Två t-shirts från H&M (B)
- En häst (C)
- Lite grejer från OBH Nordica (A)
- Korv (D)

Vilka tidningar läser du?

- Aftonbladet och Slitz (B)
- Metro, ibland. (D)
- Vår Bostad och DN (A)
- Jag läser sällan tidningar (C)

Vad gör du när du är som allra mest berusad?
- Jagar! Våldtar! Mördar! (C)
- Ser nedvärderande på alla lunchande människor (D)
- Dansar skitmycket! Stojar och stimmar. (A)
- Fladdrar runt utan mål och mening. Säger dumma saker. Spyr.(B)

Nämn tre fritidsintressen.
- Videovåld, krocket, kannibalism (C)
- Fotboll, öl, World of Warcraft (B)
- Inredning, jogging, matlagning (A)
- Överlevnadsstrategier, Ultimate Fighting, TV-shop (D)

Vad tycker du om studentspex?
- Studentspex? (D)
- Inte vad det brukade vara (C)
- Roligt! (A)
- Astråkigt. Mesigt. (B)

Ett personligt ordspråk?
- Jag tror på jorden, inte rymden (D)
- We’re going to Ibiza! (B)
- Själen min, den är fängslad (C)
- Lika lön, lika arbete (A)

Din favoritmaträtt?
- Pasta med ketchup. Ackompanjerat med svartpeppar. (D)
- Rådjurssadel med kantareller (C)
- Tacos (B)
- Ingen specifik, men gillar det franska och italienska köket. (A)

Två personer som du beundrar.
- Jessica Alba och Mohammed Ali (B)
- Adolf Hitler och Frédéric Chopin (C)
- Astrid Lindgren och Mahatma Gandhi (A)
- Stefan och Krister (D)

Din framtidsdröm?

- Att alla börjar om från noll (D)
- Att slippa kontrollanter från Radiotjänst (B)
- Fred på jorden (A)
- Att all regnskog skövlas. Snabbt.(C)

* * *

Summera nu. Här är facit till vilken klass du tillhör. Eller borde.

Flest D)
Underklass
Flest B) Knegare
Flest A) Akademiker
Flest C) Högadel

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

åh herregud! jag blev högadel! nu ska jag ut och dräpa proletärer!

10:15 em  
Anonymous Anonym said...

Lellesson ja! Jag kommer ihåg en gång när han, jag och min döva styvfar skulle dyka efter Titanic-passagerare i Bajkalsjön 1853.

På plats i havets djup fann vi kaptens gamla whiskeyförråd. Vad tror ni hände? Lellesson bubblade frenetiskt i sin snorkel, stängde in sig i skåpet och svalde nyckeln. Vilken härlig sak för honom! Aldrig har jag sett honom så lycklig! Han bara sög i sig vätskan!

Ja det var roligt att se honom där nere på botten.

1:32 em  
Anonymous Anonym said...

Kära läsare!

Under många år har jag lidit i det tysta. I tid och otid har jag hemsökts av det hemska minne jag nu väljer att avslöja. Åt ingen har jag hittills vågat anförtro mig - ingen har jag velat tynga med detta vedervärdiga vanvett jag en gång i tiden tvingades bese. Men nu ska det tima. Gud hjälpe mig!

Det var en gång i Hannover 1534. Jag själv och en ung smärt man vid namn Lellesson skulle anlägga en motorväg utanför borgmästarens residens. Väl framemot lunchtid uppsökte min kompanjon detta hus för att "lätta på trycket" som han uttryckte sig.

Inte kunde jag veta vad detta innebar!!!

Efter ett par minuter hörde jag höga tjut ifrån husets källarförråd. Jag sprang upp till huset och vad jag skulle se går än idag inte riktigt att beskriva. Lellesson satt längst inne bland ölkaggarna och vrålade. Bredvid honom låg borgmästarens två illvilliga hundar och sög på varsin butelj rött. Husets herre hade de i maskopilåst in på avträdet!!
Lellesson bara skrek och skrek att han aldrig mer skulle anlägga vägar. Nu var det bara flaskan som gällde!

Jag bara tittade på honom!

2:19 em  
Anonymous Anonym said...

Om det nu är dags att lätta på hjärtat vill jag också passa på. Lellesson och jag var nämligen partners en gång i tiden - närmare bestämt i Savannah 1843.

Vilka tider! Jag och Lellesson sålde slavar med god profit och använde sedan vår avans till att...ja ni vet: köpa alholhaltiga dryckesvaror och hålla fest för traktens våldsverkare.

Men vår verksamhet krävde också koncentration och list. Här var inte Lellesson till stor hjälp! Jag minns särskilt en gång när vi skulle få ett bra pris på en skeppslast gambiska indianer. Lellesson gick då istället på lokal. Efter att ha halsat i sig ett tjogtal liter mäsk började han slita i inredningen och fysiskt angripa alla i sin omgivning. Han slutade inte förrän jag lyckades smyga i lite högkoncentrerad valeriana i hans kaffekopp.

Åh det killar i min kropp. Inget kunde stoppa Lellesson på den tiden!

2:38 em  
Anonymous Anonym said...

Hohoho. Dessa utsökta anekdoter om vår man med förkärlek för alla sorters fluidum får mig osökt att dra ännu en historia till minnes.

Det var i gulagarkipelagen 1936 som det hände. Jag och Lellesson hade på något outgrundligt vis lyckats smäda fel person inom den sovjetiska nomenklaturen. Jag är inte helt säker, men det är nog rimligt att utgå från att det hela var alkoholrelaterat. I vilket fall så sattes vi att hugga skog med våra bara händer. Lellesson tyckte det var roligt i början, men efterhand började törsten att infinna sig. Då började han helt sonika att dricka allt som fanns att tillgå; sav, motorolja, sågspån, dagvatten, dagg, dynamit, surrogatkaffe och inte minst vakternas väl tilltagda ransoner med vodka.

Efter gott och väl 20 dygn var Lellesson mer eller mindre redlös och skrålade frihetssånger så det ekade över hela tajgan. DÅ var han full, den arme kämpen!

4:57 em  
Anonymous Kevin Hagen said...

Hilariouz, jag blev underklass. Trolit test.......; sjukt fejkat

6:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home