torsdag, december 08, 2005

Han måste bort!

Guten Abend alle meine liebe Freunde! Ich grüsse Sie!

Det glädjer verkligen mitt arma hjärta att det äntligen grundats ett fotbollslag som kan försvara vara färger i idrottsliga och militära sammanhang. Nyheten nådde mig här pa Schönbrunn där jag vanligtvis brukar spendera somrarna med mitt gemal, men pa grund av oroligheter inne i stades kärna vistas jag här ett tag.
Nåväl. Fotboll ja -idrotten som betyder så mycket för alla sanna monarkister! Jag tror att vinterns utmaningar kommer att visa lite hur vi står, både spelmässigt och på det världspolitiska planet. Spelarna kommer att försöka komma tillrätta och svetsas samman till en lagmaskin, vilket kommer att gynna våra pojkar vid frontavsnitten.
När det gäller lagGeisten har jag ett och annat att säga till om redan sa här i början av säsongen. Det har bragts till min kännedom att det i laget finns en utomeuropé, alltså varken en tjeck, ruten, kroat, ungrare eller tysk som annars befolkar vår kära monarki. Det handlar om en landsflyktig man från det andelösa Belgiska Kongo! Jo, jag höll pa att sätta min schnitzel i halsen när jag hörde! Sisi brydde sig visserligen inte och min döde son lär ju inte heller ha märkt något. Att ha en avkomling av en gammal belgare (troligen protestant eller iallafall calvinist) i mitt katolska fotbollslag går verkligen inte för sig, nä det måste genast göras något! Ett lämpligt sätt att hantera situationen vore att placera denne svindlare vid den ryska fronten. Där hade han kanske gjort nytta samtidigt som lagmoralen och sannolikt resultaten gynnats. Vi måste alla kämpa mot denne lurendrejare!

hochachtungsvoll
Franz Josef I, Kaiser

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

2:27 em  
Anonymous Anonym said...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

8:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home