fredag, juli 14, 2006

Omöjliggjord

Önskningar:

1. Jag skulle vilja utrota tidens skojspel med mina insikter om människors oåtkomlighet- gärna i form av något sorts litterärt projekt som syftar att upphäva tidens förtryck av tanken.

2. Jag skulle vilja bli delaktig i upprättandet av en historisk myt, gärna genom att mura in mig själv på Hösök Tere och bli ett ungerskt helgon. Helst inte nära Franz Josef dock, han var en illvillig österrikare och borde inte fått vara kung i Donaumonarkin, tvånationslösningen hade gagnat alla. Varför läbbig Ringstrasse-schnitzel när det finns Fatanyeros?

3. Jag skulle vilja ro på Vltava ännu en gång i en liten gisten eka och bada i Donau innan gummiindustrin omöjliggör det alltmer bortynande borgerskapets uppsluppna livsstil. Det var inte vårt fel att uppodlingen av Centraleuropa skedde på storjordbrukets villkor, orsaken låg snarare i det lill-tyska projektets megalomani.

4. Slutligen vill jag gärna vara odödlig icke-människa med storhetsvansinne.

Förslag

Läs:

1.Den återfunna tiden, M P.

2. En uppslagsbok. Börja på uppslagsordet "psykisk sjukdom" och fortsätt fram till "tvetydigheter i social samvaro, den västerländska idiosynkrasin i ny tolkning".

Besök:

1. Andrassy utce och Octogon-stationen.

2. Franz Josef-hid och Karluhov most.

3. Valfritt, dock inte Mortens fest där bara relativister och ytligheter förekommer.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Here are some links that I believe will be interested

12:28 fm  
Anonymous Anonym said...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

7:46 fm  
Anonymous Anonym said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

3:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home