lördag, december 01, 2007

Vilken klass är du?

Donaubloggen presenterar, i samarbete med Susanne från Ajax Professional-reklamen, DET STORA KLASSTESTET.

Testa dig själv - vilken klass är du?

---------------

När du dricker blir du...

- Smygfull (A)
- Spefull (D)
- CP-full (B)
- Fasansfull (C)

Vem är mest intressant?

- Donk (D)
- Machiavelli (C)
- Orwell (A)
- Kvasiroth (B)

Om du fick ett par miljoner miljarder, skulle du då...

... dricka Dom Perignon med sju lyxhoror (B)
... avdagataga djurriket (C)
... köpa märkeskalsonger och skaffa hästsvans (D)
... betala din studieskuld (A)

Dina närmsta vän kallas

- Maestro (D)
- Lady (B)
- Vogels (C)
- Snåpparoth (A)

Hur mycket väger du?

- 50 kg (D)
- 70 kg (C)
- 85 kg (A)
- 140 kg (B)

Tre ord som beskriver dig själv!

- Blasé, kylig, pervers (C)
- Duktig, realistisk, tråkig (A)
- Välhängd, folklig, fördomsfull (B)
- Rolig, smutsig, dum (D)

Dina två favoritfilmer

- Pretty Woman och Rambo II (B)
- Kopps och S.W.A.T (D)
- Svart katt vit katt och The Shawshank Redemption (A)
- Casablanca och Den engelske patienten (C)

När du ska skoja till det säger du…

- "Slap! Snap! Crap!" (B)
- "Snus mus och brännvin" (D)
- "Kaos är granne med gud" (A)
- "Nej, man kanske skulle plocka fram sin revolver" (C)

Din relation till Bibeln?

- Ingen speciell. Men jag tycker lyriken i Höga Visan är fin. (A)
- Jag är rädd! Både för Bibeln och Gudagobben. (D)
- Fuck it! (B)
- God. Jag använder ofta mina bibliska tolkningar när jag fördömer människor och deras gärningar. (C)

---------------

Räkna nu ihop dina bokstäver! En fetare beskrivning av klasserna och av dig är på väg. Men nu ska jag dricka gratissprit med Mekelund, varför du får nöja dig med FACIT.

Flest D) Underklass
Flest B) Knegare
Flest A) Akademiker
Flest C) Högadel

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag fick flest D-svar, alltså är jag underklass! Min fråga till er är då vem jag är! Tror ni att jag är

1. Lundell
X Lellesån
2 Underklassroth

?

3:40 em  
Anonymous Anonym said...

Mekelund fick det MARKLIA komben med flest C och D, dvs underklass och högadel. Men så är han också lätt sinnesklen.

Månsen: Flest C! Ohyggligt.

4:38 em  
Anonymous Anonym said...

anonym: jag gissar på alternativ 1!!!

4:39 em  
Anonymous Anonym said...

Hahahahaha! Jag blev högadel!!! Det ska jag fira med att klättra runt med mina åtta ben i Oskar Månssons trånga sovrum. Hoho vilken skön stund jag ska ha....

6:36 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, vad heftigt det är med högadel och akademiker. De är bättre människor. Jag blev knegare

8:40 em  
Anonymous Anonym said...

Men om man hånglar med 17-åringar och man själv är 25. Vilken klass tillhör man då?

9:04 em  
Anonymous Anonym said...

frostmatd: akademiker

9:21 em  
Anonymous Anonym said...

Lellesson! Vilken klass?

10:55 em  
Anonymous Anonym said...

Åh vilket trevligt litet test. Det påminner mig om en gång när jag och Lellesson kokade ål i farmor Astrid Lindgrens fylliga barm. Lellesson stirrade ogudaktigt i mina ögon samtidigt som han slog flaskan i huvudet på kvinnan.

DÅ VAR HAN FANIMEJ MORDISKT FULL!!

8:43 em  
Anonymous Anonym said...

Jag minns det också Kåre! Men jag minns också när jag och lellesson tillverkade klister av 101 shetlandsponnyer. Lellesson var full och spottade och gormade. Rätt vad det var så halkade han på det hala golvet i vår tvättstuga. Far skrek i högan och shetlandsponnyerna gnäggada ohämmat! Fy i fan vad full han var! Nästan djuriskt!

8:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home