fredag, december 09, 2005

VM-lottning!

Ja, då setzte man sig ner i sin favoritsessel här efter en wienervals med min vinpava för att titta lite på den spännande VM-lottningen! Es macht sehr spannend so zu sagen, våra mutige jungen aus der Monarchie sind ja också qualifiziert!
Fotbollslag ja. Deutschland ska ju anordna turneringen i sommar och jag måste säga att ich nicht glaube an diesem Mannschaft. Ganz mycket evangelische Gedenke trür jag allt, mot mina Voralbergjungen har de inte mycket att komma mit! wir haben pistolenspecken!
Auch nicht trür jag på die galnen Iraniern mit den Ölquellen in der Wüste! Nein, gott sei dank finns ju de fina oljekällorna i Galizien hier in den kaiserlichen Bereichen. Ganz genau wie Arnheim, der Teufel. Jag hatar även alla lag som har med Belgien att göra, deras Aberglaube und starke Körper machen mich rädd, de har ju även den där Mdokwablaha in ihrem Mannschaft und det är ju läschkig bara det!
Vad finns det för Bedrohungen mot mina fina soldater? Ja, ich habe ein bisschen Angst für die Paraguyanen mit den Silvergruben, för dem är det möjligt att skjuta unsere Grenzenverteidigungen i sank. De tål ju inte de där nüa skruvarna in den Herzgemak!
En stark armé har även de maliciöse Spaniakerbraten, deras offensiv rührt sich an den Flanken hela tiden und det är vid våra gränser i öst och väst vi är som svagast. Gefährlich wie eine Frau mit den nackten wahrheit in den klaren Himmel. HOHO, ciggarenschmack weiss ich.

Sonst gibt es inga hot mot uns, bara vi icke upprepar samma misstag som mot preussarna 1866 trür jag att vi kummer att gå segrande ur der Streit! Ja, alldeles genau som wann Radetzkymarsch komponiert war. Vi ska spela offensiv med en sorts kniptångsmanöver som överraskar undere motståndaren.


Ich danke Ihnen für die Geduld, bald är herr Mdokwüna ins Gespensterfängnis geworfen!
Auf Wiedersehen meine treue Untertanen!

/FranzJosef

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har kommit fram till följande slutsats: Schiller är dum som en planka och Kaiserfranz är dum som ett mjölkpaket.

9:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har en fråga till Kaiserfranz...

Är det moraliskt riktigt att stjäla toalettpapper på lunchrestauranger? Jag har en kompis, låt oss kalla honom Harry, som brukar sno åt sig dylika ting på grekiska lunchställen när det är slut hemma. Vad skall jag göra? Skall jag anmäla det kanske?

tacksam för svar

10:56 em  
Anonymous Anonym said...

Your are Nice. And so is your site! Maybe you need some more pictures. Will return in the near future.
»

5:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home