fredag, december 07, 2007

Framtidens grundämnen idag!




Nu ska vi på Donaubloggen presentera en världssensation. Vi ska avslöja något så spektakulärt som att nya grundämnen kommer att upptäckas i framtiden. Våra belackare kallar detta för vilda spekulationer och rent ljug. Vi kallar det för rena jävla fakta. I vilket fall sände jag, Mdokwana, ut mina förnämsta slavar, Bombi Bitt och Nils Galilei, för att luska lite kring detta problemkomplex. Föga oväntat begav de sig till Kiviks marknad för att vidtala slaktaren från Kristianstad och länsman Altberg. Detta gav dock ingenting.

Då slog de sina kloka huvuden ihop och tog en cykeldroska till Väggarp och besökte professor Framtidsroth på Väggarps Universitet. Denna berömda framtidsforskare visste råd. Han berättade om fantastiska grundämnen medan han förevisade oss sitt orangeri:



-De kommer att vara fantastiska. Man kommer, ja, kunna slänga det hårt i väggen så det bara smäller som fan! Typ så att alla dör.

Så här gick han på i ett helt dygn. Han förevisade också prover som han förvarade i sin UV-ugn, under det att han ritade märkliga diagram och figurer på väggarna och golvet i sitt mörka kontor. Efter ett tag tröttnade både Nils och Bombi Bitt och begav sig hemåt till mitt gods för att avlägga rapport. Denna misshagade mig dock, så jag sålde de båda till Gryningspyromanen som straff.

Mer om de nya eggande grundämnena kommer framöver. Var så säkra!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja!! Eggande! Skriv mer om professor Framtidsroth och hans spännande forskning!

11:30 em  
Anonymous Anonym said...

Haha! Kul och informativ artikel. Det påminner mig faktiskt om när jag och Lellesson var cabaréartister i 30-talets Budapest. Lellesson hade som vana att dricka träsprit utspätt med hästblod innan föreställningarna. En gång tog han dock fel tunna och drack upp alla våra växelmynt. Konstigt nog gjorde detta honom dödligt full! Jag fattar fortfarande inte varför!

11:35 em  
Anonymous Anonym said...

Mer om Framtidsroth och UV-ugnen!

10:05 fm  
Anonymous Anonym said...

Håhå-jaja. Om jag blundar riktigt hårt kan jag ännu minnas när jag och Lellesson brände böcker i Nürnberg på hösten 1936. Lellesson dansade runt elden med en butelj av Häxans silverputs utspädd med terpentin! Alla bara stod och stirrade!

Vilka tider alltså! Numer dricker han bara opastöriserad mjölk och regnvatten.

8:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home