onsdag, december 14, 2005

Biggie talar ut

Ett namn som ofta kommer upp på Donaufansen önskelista är Mattias Dinosaurieroths definitionsmässiga motsats, nämligen Johan ’Biggie’ Widtfelt. Biggie är en högst kompetent målvakt som envisas med att vilja vara utespelare, alltså tvärtom mot Lagerroth som helst är målvakt och vräker i sig snabbpizzor. Biggie äter mestadels smörjolja och bor på ett ställe där de flesta förr eller senare avlider till följd av köldskador.

Trots att jag tappade bort mig i inledningen följer här en intervju med mannen från Nordpolen. Jag har som vanligt inte ryggat för att ställa de tuffa eller kontroversiella frågorna.


Vad gör du egentligen i Boden?

Hrmm, klurigt! Egentligen jagar jag en fru som kan föda mina barn. Men den officiella versionen är att jag pluggar till sjukgymnast. Jag spelar även lite handboll emellanåt.

Enligt ihärdiga rykten har du uttalat en vilja om att skaffa mer än 100 barn. Kommentar?

Nej, det är en stor lögn! Hundra barn klara ingen kvinna av. Jag vill ha alla barn med en kvinna så det få bli en 25-30 stycken. Om inte vi får en del tvillingar eller liknande.

Stort lycka till med de planerna. Själv tänkte jag leva som ungkarl i resten av mitt liv eftersom jag hatar andra människor. Nåväl, låt oss byta ämne. Stämmer det att du fått ett kontraktsförslag av Mdokwana?

Inget officiellt, men en del förfrågningar har trillat in. Min lysande karriär i Tjörnarp har skapat ett intresse.

Tjörnarp ja. Det sägs att du petade den något efterblivne nynazisten 'Bengtsson' när du kom dit. Stämmer det?

Nja, han var väl aldrig en del av förstaelvan. Jag gick rakt in i laget och så småningom ur.

Ok. Eftersom ditt intresse för fotboll är nästan lika stort som din beundran av vulgärduon Modern Talkning vill jag gärna använda din expertis. Går det för sig?

Oja, men inget ont får sägas om Modern Talking. Dom har underbart vibrato och många höga toner i sången.

Jaså, det var ointressant. Monarkin förlorade alltså första matchen mot Svullos Söner med 1-3. Vad tror du egentligen om lagets framtid?


Hrmm, den fysiska kapaciteten i laget är under all kritik. Denna måste förbättras avsevärt om det ska gå bra för laget. Både tekniken och det taktiska kunnandet finns ju inom laget (med vissa undantag). Jag förordar att en fystränare genast tar tag i träningsbiten. Killarna behöver ju lite pondus i närkamperna. Jag personligen rekommenderar ett par extra öl varje helg samt att par varv extra i motionsslingan varje vecka. Men att sen försöka med Lagerroth i målet är ju helt befängt, där hör Frank hemma!

Det där för oss direkt in på de avslutade spelbedömningarna. Först ut målvakten Lagerroth, en floppvärvning alltså?

Som målvakt ja, men han kan bli en banbrytande yttermittfältare för laget. Han har styrkan och snabbheten. Ett litet minus är dock den något bristfälliga tekniken.

Backlinjen består av tre före detta missbrukare: Johansson, Månsson och Andersson. Håller trion måttet?

Vem är Andersson?

En man från Kungshult som gärna hoppar över matcherna till förmån för allehanda akademiskt quatsch.

Hrmm, de är svåra att bedöma. Det kan fungera med den spelskicklige men något sköre Månsson som spelfördelare, jordfräsen Johansson kan med sina benknäckande tvåfotstacklingar vara ett bra komplement till denne. Andersson är dock svår att placera, han är lite av båda men inte riktigt lika bra på något. Han hade behövt en kopia bredvid sig i tvåbackslinjen. Ett stort plus för honom är hans snabbhet. Backlinjen är dock i stort behov av understöd från ett slitstarkt mittfält.

Det var en utförlig analys, även om det inte existerar något mittfält i five-a-side. Offensiven då? Där härjar glaslirare som Fjelkner och Lundell samt barnamördaren Frank. Hur bedömer du den trion?

Fjelkner och Lundell är två tekniska copacabana players som passar bäst i sanden på Lomma Beach. Lundell är tydligen en riktig hetsporre trots att gängligheten borde göra honom försiktig. Man tror nästan att han ska gå av, haha! Dessa två borde dela på en plats då det inte finns utrymme för två fria roller på ett mittfält. Frank är en riktig krigare som sällan adresserar passningarna rätt. En viktigt spelare defensivt på mittfältet men hopplöst okreativ och snedsparkande offensivt. Dock måste jag överlag berömma inställningen på dessa lirare så de aldrig ger sig. En hårt arbetande offensiv som med rätt träning kan bli helt ok.

Då tackar jag så mycket för intervjun. En sista fråga bara - vad tror du hade hänt om Frostgaard värvats?

Succé såklart! En sådan spelare i en fri roll på höger yttermittfält kan vända upp och ner på hela ligan. Med sina oförutsägbara dribblingar, okonventionella inläggsvarianter samt ett hjärta större än Jogstads kan han bli lyftet för ett annars bottenkrigande lag. Frostgaard är en linjeslickare av klass!

Många intressanta funderingar från åsiktsmaskinen. Särskilt det där om Lagerroth och bristfällig teknik, det bör och kommer följas upp. Å det bestämdaste!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker att de sk. "experterna" som tillfrågas på denna sida är rena löjet. Jag menar, vem fan är Biggie? Killen verkar ju vara någon slags neofascistisk mormon.

11:17 em  
Anonymous Anonym said...

Härligt med lite åsikter! Bästa intervjun hittills. Långt bättre än patetiska styrelseutfrågningen iaf.

10:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Malin swedberg är kvinna o kan därför ingenting om fotboll. Tysta dom här jävla fotbollsfeministerna för gott ;-)

1:06 em  
Anonymous Anonym said...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

2:27 em  
Anonymous Anonym said...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

11:00 em  
Anonymous Anonym said...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

7:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home