måndag, november 22, 2010

Historierevisionism

När jag var ute idag i stadens förorter för att inspektera ett par artilleripjäser stötte jag på ett märkligt ting på marken. Först trodde jag att det var en buskisinspirerad träkorv, men vid en närmre titt såg jag att det var en gammal papperslapp som kan antas härstamma från spritens och syndens år 2001.

Så här såg den ut.




PRESUMTIVA PILGRIMER (till Asienresa så fort skolan är slut)


Okke
Fördel Mycket pengar
Nackdel Måste planerna

Jåel
Fördel Initiativtagare
Nackdel Inga ben

Lager
Fördel Brinner för det
Nackdel Inga pengar

Maerd
Fördel Hormonerna
Nackdel Saknar blondiner

Linus
Fördel Slipper Wåttseröd
Nackdel DET MESTA

Bobbo
Fördel 1945
Nackdel 1945

Vogels
Fördel Charmör
Nackdel Sockerbruksarbetare

Ola
Fördel Världsvan
Nackdel Snus, HB

Biggie
Fördel 1100 Newton
Nackdel Lumpen

3 Comments:

Anonymous Mohammed said...

GE MIG ETT LIV

3:16 fm  
Anonymous Frans-Petter said...

jag har svårt att se laero utanför sveriges gränser

5:27 em  
Anonymous Kurt Bart said...

Har ni sett den tecknade serien snobben?? Det är en hund som hittar på upptåg stup i kvarten till människornas stora förtret.

Den är inte särskilt bra.

5:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home